Na trgu vrtnih strojev in pripomočkov za kmetovalce in vrtnarje je veliko ponudbe. Zanesljivost poprodajne storitve in s tem tudi razvita servisna mreža pa je prednost le nekaterih podjetij.
Blagovna znamka vrtnih strojev Ramda ima servisno mrežo vzpostavljeno že od samega začetka. Kako se je servisna mreža pravzaprav razvijala in kaj strankam prinaša, smo povprašali komercialnega direktorja, Davida Rotarja.
"Servisna mreža, oskrbovanje z nadomestnimi deli in poprodajni servis tudi po preteku garancijskega roka in zakonskega roka 5 let z oskrbo z nadomestnimi deli, je največja odlika podjetja ROTAR d.o.o. in z njo blagovne znamke RAMDA", pravi David Rotar. Ob tem dodaja: "To je pravzaprav ključ do uspeha v razvoju podjetja in blagovne znamke Ramda."
David ob tem še pove: "Začelo se je v malem servisu na domačem naslovu podjetja Rotar d.o.o., s časom pa se je servisna mreža začela širiti. Tako je naše podjetje že pred 40 leti skrbelo za svoje stranke z dobro zalogo nadomestnih delov. S tem smo pomagali tudi ostalim takrat delujočim servisom in tako se je začela razvijati prodajno-servisna mreža, številni servisi pa so nato postali tudi prodajalci končnih produktov, torej izdelkov blagovne znamke Ramda."
Kot že rečeno, je servisna mreža Ramda zelo razvita. Kako pa je z dobavo rezervnih delov za vaše vrtne stroje in druge pripomočke za urejanje vrta in okolice?
"Ravno po nadomestnih delih in poprodajnem servisu je blagovna znamka RAMDA prepoznavna na trgu že več kot 30 let", pravi komercialni direktor David Rotar ter dodaja: "Ponašamo se z zanesljivo in veliko zalogo nadomestnih delov ter z veliko razširjenostjo poprodajnega servisa. Imamo namreč kar 120 pooblaščenih serviserjev v Sloveniji in na Hrvaškem, ki skrbijo, da je blagovna znamka Ramda prepoznavna kot kvalitetna blagovna znamka. Od tu izhaja tudi naš slogan - Kvaliteta je prioriteta!"
Servisna mreža Ramda v Sloveniji: https://www.rotar.si/Servisna-mreza/
Servisna mreža Ramda na Hrvaškem: https://www.ramda.hr/Servisna-mreza/
Poleg zgoraj omenjenih servisov je servisna mreža Ramda razširjena tudi drugod na Balkanu. Tako imamo enega pooblaščenega serviserja vrtnih strojev Ramda tudi v Črni gori - Podgorica ter eno pooblaščeno servisno enoto v BiH - Sarajevu. S tem zagotavljajo dober poprodajni servis v vseh državah na Balkanu, z izjemo Srbije, kjer blagovna znamka Ramda trenutno in prisotna.
David, povejte nam, ali je smortno, da stranke jeseni pripeljejo vrtne stroje na preventivni servis in kaj s tem pridobijo?
Komercialni direktor David Rotar, ki je svoje prve izkušnje v družinskem podjetju Rotar d.o.o. pridobival prav na servisnem oddelku, pravi: "Vsekakor da, kajti s tem si boste pred začetkom nove sezone zagotovili brezskrbno delovanje vrtnega stroja in boste na servisu tudi prej na vrsti. Spomladi je na servisih namreč gneča zadnjo sekundo veliko večja, kot zdaj."
Ob tem David še pripomni: "Vsi vemo, da servisne storitve preko zime samevajo, ko pa je v pomladnih mesecih treba prekopati njivo in ko trava začne zeleneti, so serviserji veliko bolj obremenjeni. V kolikor bi stranke svoje vrtne stoje pripeljale na popravilo in redno vzdrževanje v času mrtve sezone, bi olajšali delo tako sebi, kot tudi serviserju. V vsaj 85 odstotkih primerov namreč stroj, ki potrebuje vzdrževanje v začetku nove sezone, le-ta ni deloval, oziroma je imel težave že ob koncu prejšnje sezone. Torej, zimski pregledi in redno vzdrževanje so zelo dobrodošli."
Izdelki blagovne znamke Ramda sledijo svetovnim trendom. Ali gre prihodnost vrtnih strojev bolj v smer baterijskih in električnih naprav, ali so na svetovnih trgih še vedno prevladujoči motorji z notranjim izgorevanjem?
Trenutno pri blagovni znamki Ramda razvijamo tudi baterijsko linijo, vendar pa je trend povpraševanja v nekdanjih republikah še vedno bolj po vrtnih strojih z notranjim izgorevanjem. To nam trenutna zakonodaja še dopušča, vsekakor pa se bo znamka RAMDA v prihodnjih 2-3 letih pospešeno razvija v baterijskem segmentu vrtnega orodja in pribora z zmogljivostjo vse od 20V in do 60V. V prihajajočem obdobju naslednjih dveh let pa je večji poudarek na motornih strojih in na njihovih izboljšavah.